zaterdag 9 september 2006

Foto's

G'day mates!

Allereerst even mijn frustratie, want ik maak deze post nu voor de tweede keer. Toen ik 'm daarnet gereed maakte om up te loaden werd ik ineens uitgelogd. Alles weg, bijna een uur werk verloren gegaan. Kutzooi dus. Maar, ..no worries. We beginnen gewoon weer opnieuw.

Zoals beloofd wat foto's. Ik heb er inmiddels 80 op mijn camera staan en zal hier de mooiste en leukste voor jullie neerzetten. Allereerst natuurlijk een foto gemaakt op Schiphol. Terwijl ik tegen de tranen stond te vechten, de spanning gierde door mijn lijf, heeft mijn pap een foto van me gemaakt ...



De reis verliep heel prettig. We vlogen met British Airways naar Londen en vervolgens met Qantas door naar Singapore. De hele reis was voorzien van films, televisie en muziek. Toen ik (was het nu 's nachts of juist overdag?? :)) een beetje lag te dommelen werd ik gewekt door een ontzettend warme, vriendelijke steward. Hij was van middelbare leeftijd en ik geloof dat hij uit Engeland kwam. "Do you like a hot chocolat?", vroeg hij me en ik antwoordde natuurlijk yes in mijn allerbeste Engels! Hij schonk de warme chocomel in een beker, pleurde er ergens nog een marchmellow in en schonk mij daarbij zijn warmste glimlach. "Here you are! Enjoy it, darling!". Nog nooit kwam dit drankje zo als geroepen en ik werd helemaal blij van deze aardige steward...

Een paar uur later kwamen we aan in Singapore en daar stond al een bus te wachten voor de tour door Singapore, iets waar eigenlijk niemand écht zin in had na een vliegreis van 14 uur! Maar goed, er zat niets anders op aangezien onze hotelkamers nog niet gereed waren. En eigenlijk is Singapore best leuk! We bezochten een oude Chinese tempel, namen een kijkje in een atelier en wandelen door de Botanische tuinen. Uiteindelijk zijn we allemaal vroeg gaan slapen om de volgende morgen ook weer vroeg verder te vliegen naar, eindelijk, Sydney!
(Erik, die foto van de poes is natuurlijk voor jou! :))







Ook de reis van Singapore naar Sydney verliep heel prettig. Weer met Qantas, volgens mij zijn alle vluchten in en uit Australië door Qantas geregeld. Ik moet zeggen, het is echt fantastisch om vanuit het vliegtuig neer te kijken op het eerste stukje Australische grond. Ik geloof dat alle passagiers wakker werden om zichzelf tegen het raam aan te drukken. En terecht, want het was prachtig! En ik kon het dan ook niet laten om er een paar foto's van de maken! :)





En nu zit ik dus al een paar dagen in Sydney. Ik doe het allemaal lekker rustig aan (iets wat geen probleem is voor mij), want ik heb hier immers nog alle tijd. Ik heb hier nu ook een bankrekening, een sofi-nummer en een simkaartje voor mijn mobiele telefoon.
En verder, tja, verken ik het leven hierzo een beetje. Gisteren ben ik dus goed wezen stappen en vandaag struinde ik wat door Sydney en bezocht de meest belangrijke bezienswaardigheden. Het is hier zó leuk! De mensen zijn aardig en fijn in de omgang en het lijkt wel alsof iedereen die ik hier tegenkom enthousiast en vrolijk is. Humor wordt hier denk ik met de paplepel mee ingegoten...

Maar, ..er is toch ook nog plaats voor een klein beetje (gezonde) heimwee. Ik aan de andere kant van de wereld, zonder pap, mam, familie en vrienden. Gistermiddag zat ik even op msn met mijn ouders en daarna had ik het even erg moeilijk. Gelukkig is dat gevoel steeds maar even en gaat het positieve gevoel (woeiii ik ben op reis!!!) steeds meer overheersen. Alle begin is moeilijk. Australië is een land waar ik me thuis voel, een land waar ik alles wil verkennen en ontdekken. Dus dat is mijn plan voor de komende periode.

"Enjoy your stay in Australia! You're gonne love it!", verzekerde de jongen bij de douane op het vliegveld me.

I will!




14 reacties:

Blogger mydyingdreams zei...

Oehhhhhh, fotooooooo's!
Erg leuk om te lezen/bekijken, en je ook nog even op msn te spreken :D
En waarom moet je daar naar rechts kijken?
Weltruste! (K)

zaterdag, 09 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Leuk, foto's.

Ben toch wel vaak aan het kijken hier, maar ik vind het ook zo leuk om wat van je te lezen uit dat verre Australië.

Veel plezier nog, en maak er wat van
Liefs en tot gauw.

zaterdag, 09 september, 2006  
Blogger superstar zei...

just a good life

zaterdag, 09 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

lieve karin
je hebt het maar druk druk druk
hele mooie foto's enne heeft die jongen axe of dubbelfris gebruikt?
benieuwd naar je volgende avontuur
groetjes en dikke kus
xxxxxxxxxxxxx

zaterdag, 09 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

he karin ik mis je iedere keer op msn kan je me anders een keer zeggen hoe laat je online bent want ik wil je zo graag spreken want ik mis je hier ontzettend. Maar ik ben wel blij dat het daar allemaal zo goed gaat en dat je het naar je zin hebt. Hier in Nederland is alles ook heel erg goed mooi weer en het wordt morgen zelfs 25 graden :D Kan ik eindelijk weer mijn kleurtje uit Frankrijk weer een beetje laten terug komen.
Nog veel plezier daar en ik hoop je snel te spreken
Lots of love and kisses Natalie

zaterdag, 09 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

wat leuk om die foto's te zien en om een mailtje van je te krijgen! ik miste je vorige keer net op msn geloof ik :s
ben wel blij dat de dingen leuk zijn daar voor je, en dat k hier alles kan lezen, want ga helemaal meeleven :D
dat beetje heimwee gaat vast wel weg, en dan missen wij je hier gewoon veel meer dan jij ons :P
xxxxxxxxxxxxxxx!

zaterdag, 09 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Mooie foto's! Leuk om te zien! :)

zondag, 10 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

echt leuke foto's, gelukkig heb je daar alle tijd van de wereld om de dingen dubbel te doen, nu nog dan.
dikke kus en knuffel

zondag, 10 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Hee Karin,

Leuke foto's, vooral die ene met die kat :)
Heb je mailtje gelezen en ben blij dat alles goed gaat.
Ik ben benieuwd naar je volgende berichtje.

Heel veel kusjes en knuffels.

zondag, 10 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

HEE Karin!!SUPER leuk om je start van zo'n avontuur te be(lezen)!!Ben ontzettend benieuwd naar je stories..Héél veel good luck komende tijd en voorla héél veel fun!!
Liefs Vin

zondag, 10 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

heej karin!
wat schrijf je leuk :)
en leuke fotos natuurlijk!
nog veel plezier daar,
kusjes!

zondag, 10 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

o dat berichtje was van mij,

José de buurmeid :)

zondag, 10 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Heej Karin..
leuk dat het allemaal zo mee valt :)
ik krijg meteen zin om ook naar Australie te gaan als ik jou verhalen lees en de foto's zie :D
maar dat komt nog wel ooit een keer!!
nou geniet er van en lekker veel schrijven en foto's maken.. ik kijk al weer uit naar je volgende post :)

maandag, 11 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

hoi karin
we hoeven ons echt niet druk te maken dat je het niet naar je zin zou hebben
het verslag spreekt boekdelen
heel veel groetjes maar weer
en tot de volgende keer
xxxxxxxxxxxxxxx

dinsdag, 12 september, 2006  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage