maandag 11 september 2006

Bondi Beach & English Language!

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer. Ondanks het bar slechte weer (regen, regen en nog meer regen) heb ik het ontzettend goed naar mijn zin. Ik heb mijn draai hier in Sydney al helemaal gevonden! De mensen die ik leer kennen zijn allemaal zo vriendelijk, spontaan en enthousiast. Het lijkt wel alsof alle mensen in Australië de tijd nemen voor het leven, ..de tijd nemen voor elkaar. Het ontspannen, relaxte sfeertje bevalt me heel goed, ik ga er lekker in mee. No worries, alright? :-) Ik zeg het tegenwoordig op elk (mogelijk) passend moment. Gaat eigenlijk ook gewoon vanzelf hoor, dit taaltje klinkt zo lekker en werkt behoorlijk aanstekelijk ...
Wat trouwens ook typisch Australisch is, concludeer ik tot zover, is het feit dat ze altijd en overal grapjes (over) maken. Aan (zelf)spot ontbreekt het in ieder geval niet! Het lijkt wel alsof ze hier niks écht serieus nemen, ..zelfs in het officiële informatieboekje van de bank staan grapjes verwerkt ... :-)

Maar, ... wat heb ik allemaal gedaan sinds mijn vorige post? Gisteren (zondag) ben ik samen met Kirsten en Sanne naar Bondi Beach gegaan. Er stond windkracht 48 (?) en de regen kwam met bakken uit de lucht vallen. Maar, no worries, we zijn gewoon lekker ergens gaan lunchen, pancakes met banaan, en zijn pas een wandeling gaan maken toen het enigzins droog was geworden ...





Vandaag ben ik begonnen met mijn English Language. Bij nader inzien had ik deze cursus misschien niet echt nodig gehad, want mijn Engels wordt met de dag beter! Is ook niet gek, gezien het feit dat ik met drie Duitse meiden op de kamer slaap en de hele dag door communiceer met mensen van allerlei verschillende nationaliteiten ...
Maar goed, ik keek ontzettend uit naar de cursus, vanwege het feit dat ik in contact zou komen met nieuwe mensen vanuit verschillende landen. It's fun, ..en mijn Engels kan er uiteindelijk alleen maar beter van worden. Vanmorgen begonnen de lessen en werd ik getest. Ik ben ingedeeld op het op-één-na hoogste level en krijg lessen in een groep bestaande uit Duitsers, Japanners en Italianen, ..heb alweer een paar heel leuke mensen leren kennen vandaag. En de docent is zo'n typische Australische grapjas! Ik kijk alweer uit naar morgenochtend! :-)

Na de lessen ben ik samen met Kirsten naar The Strand gegaan. Volgens de boeken is dit één van de allermooiste winkelcentra ter wereld. En ik begrijp waarom! We hebben wat gewandeld, gewinkeld, aten Strawberry Cheesecake en namen nog een ritje in de Monorail. De Monorail is dat grappige rijtuigje op vier meter hoogte, te zien op de foto in mijn vorige post.

En nu zit ik weer in het hostel. Het is hier 19.30 uur, zo ongeveer, en ik ga zo even wat te eten en een bier scoren! Jullie horen snel weer van me!





11 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Hoi mop,

Je vermaakt je goed daar zo te lezen, alleen jammer van het weer. Windkracht 48 is wel hard. :o
Ik kijk al uit naar je volgende berichtje.

Veel knuffels en kusjes.

maandag, 11 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

hee karin heb je net een mailtje gestuurd naar je hotmail maar toch ook hier nog maar een berichtje van mij. Ik zou graag wat meer foto's zien want je had er toch al veel gemaakt? nou hopelijk spreken we elkaar snel
ps ben morgen ochtend hier 11.00 en daar 18.00 online dus misschien kan je er ook zijn :D dan kunnen we ff msnen
love you xxxx

maandag, 11 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

oeps foutje het is daar dan 7 uur 's avonds

maandag, 11 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Heej lieverd,

Wat de mentaliteit daar betreft zit je goed. Beetje die van jou.
Hoewel, ik denk dat als je er wat langer bent en bepaalde zaken moet plannen je ook weer tegen die mentaliteit oploopt.
In Canada hebben ze ook van die mega winkelcentra, heb ik ook in mogen lopen.
Ik ga nu maar een koffie scoren, zie je morgen ofzo nog wel op msn, vandaag ligt ie er uit ;-((
dikke kus

maandag, 11 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Hoi stuk ik ben best jaloers op je wat jij in een weekje tijd al gezien heb en wat je de komende tijd nog gaat zien natuurlijk.
En ja voor het weer had je beter hier kunnen blijven 27 gr. en zon.
Maar dat is altijd van korte duur hier ! Veel plezier en ik lees alles !! X je buurman Dick.

maandag, 11 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Nou jij hebt je draai al lekker gevonden zeg! Hartstikke goed hoor!

Jammer van het weer, maar dat wordt vast wel weer beter.

Nou weer de groetjes en tot de volgende keer maar weer.

Hugs and kisses,

Marianne en de rest

maandag, 11 september, 2006  
Blogger mydyingdreams zei...

hmm, ik geloof dat ik ook maar eens een jaartje naar australie moet dan ;) Hoewel mensen met een gezinnetje en een baan en etc zo af 'n toe vast wel more worries hebben dan luie lantefanterende backpackers :P
En eindelijk bewijs dat je daar echt zit! Het werd tijd ;)
Have fun! *knuffel*

dinsdag, 12 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

kus

dinsdag, 12 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

wauw lieffie... Ik kom even 3 dagen niet online en er staat gelijk een boekwerk aan tekst! wat een mooie verhalen, moet ik zeggen! wat maak je gelijk al veel mee :) Dat had ik ook de eerste tijd... zoveel nieuwe indrukken! fantastisch! En wat een leuke foto´s :)

Ik zie al dat alles helemaal goed gaat komen!

Lieffie, ik post snel weer een nieuwe comment! Post jij ook gauw weer eens wat bij mij, boefje!

een héle dikke kus! Joost

dinsdag, 12 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

ziet er allemaal leuk en relaxed uit :)
jammer dat het weer niet mee zit.
vandaag was het hier in Limburg 30 graden *pfff* weer lekker hollands he, opeens weer een hittegolf from nowhere *gigig* achja morgen onweer en dan ist weer 'normaal' hier *lol*
tot snel!

woensdag, 13 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

heb je al kangaroebiefstuk gegeten ?

donderdag, 14 september, 2006  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage