zaterdag 12 mei 2007

Perth!


Ik ben verliefd!

Ik ben verliefd op Perth!

"Wat is er dan zo bijzonder aan Perth?", vroeg mijn moeder me in een smsje, nadat ik haar het heuglijke nieuws verteld had.
Tja. Waar zal ik beginnen? Perth is al meteen op het eerste gezicht beeld- en brandschoon. Het is hier levendig (en) groen en laid back. Perth is ontspannen, de mensen zijn relaxt en vriendelijk en de stad doet denken en voelt aan als een dorp. Met 1,4 miljoen inwoners best een heel groot dorp! :)
Een typische Australische stad, zou je denken, maar Perth is anders. Vanaf het moment dat ik hier voet op de grond zette voelde ik me thuis. En ik wil hier niet meer weg! :)
Zo!

Ongeveer een week geleden kwam ik aan op het station van Perth. Ik ging op zoek naar een hostel, boekte accommodatie voor een week en ben toen op weg gegaan naar een internetcafé. Terug in het hostel aangekomen trof ik Rene die toevallig net kangoeroesteak stond te bakken, meer dan genoeg voor twee had en bereid was om te delen. Mooi! Later op de avond zijn we de stad ingegaan voor een drankje. Toen werd duidelijk dat Perth standaard een halve liter bier onder je neus zet wanneer je een biertje bestelt. Prima hoor, 't is alleen zo zwaar!

De volgende morgen stond ik vroeg op. Eigenlijk noodgedwongen (ik heb vroege vogels op de kamer slapen), maar niet geheel verkeerd. Ik wandelde door de stad, hopte impulsief een willekeurige (gratis!) bus in en tourde een paar rondjes mee. Ik hopte er weer uit, dronk ergens een koffie en besloot een kijkje te nemen bij het centrale info-punt. Echt, het leven hier in Oz, mijn leven hier in Oz, is zo relaxt! :)
Onderweg kwam ik Ree en Marjolein tegen. Ree kende ik nog niet, maar Marjolein en ik hadden samen de Great Ocean Road (de tour van Melbourne naar Adelaide) gedaan. Altijd leuk om oude bekenden tegen te komen en met z'n drieen wandelden we naar Kings Park en de Botanic Gardens. Prachtig mooi! Het park, 400 hectare, ligt in het westen van de stad op Mount Eilza. Je vindt hier bushland, schitterende wandelpaden, watertjes en een adembenemend uitzicht over Perth en de Swan River! Serieus, ik heb veel mooie parken en tuinen gezien, maar Kings Park slaat alles! :)


Die avond zouden we ook Franz (Great Ocean Road) tegenkomen. We waren inmiddels met z'n vijven en besloten die avond naar de Mustang te gaan. Deze bar, gelegen in de uitgaanswijk van Perth, bood die avond een $5,- barbie aan en dat lieten wij, backpackers, niet aan onze neus voorbij gaan! :)
Het werd een heel gezellige avond en op een gegeven moment riep iemand, ik weet niet meer wie het was (maar waarschijnlijk was ik het), laten we een auto huren!
En dat hebben we dus gedaan.

Mijn afgelopen zeven dagen in Perth waren fantastisch! Een gelukkige Karin, omringd door fijne, gezellige mensen in de allermooiste stad ter wereld! Ik wandelde Perth van oost naar west en van noord naar zuid door, bezocht Scarborough Beach en Kings Park meerdere malen (kreeg hier een rondleiding van een Italiaanse man die er toevallig zelf aan het wandelen was), bekeek de tentoonstellingen in de Art Gallery en ben elke avond op stap gegaan.

Vandaag hebben we, Marjolein, Franz, Rene en ik, een auto gehuurd en morgenvroeg rijden we richten het zuiden! We hebben een dikke week de tijd om South-west Australia te exploreren! We rijden via Perth langs de kust naar beneden, tot Esperance, en dan via Wave Rock weer terug naar Perth! :)
Ik heb er zin in! Ik heb zin in alles!


Klik hier voor de foto's!

12 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Dick zegt:
Hai stuk volgens mij kom jij straks alleen ff doei tegen ons zeggen en ben je gelijk weer weg naar dat paradijs !!! Dikke kus en genieten ! maar dat hoeven we je niet meer te vertellen !!!

maandag, 14 mei, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

Waaat nou.. ik wil hier niet meer weg.. je komt gewoon terug hoor!!!

Nee ff serieus.. dat Perth lijkt mij ook wel wat..

Zijn weer mooie en leuke foto's joh.
Had je onze foto's nog gezien?? Die van Duinrell??? Misschien niet zo spectaculair als de jouwe maar in de ogen van onze kleine wereldreizigster is "Kikkerland" ook heeeel ver en avontuurlijk.

Nog heel veel plezier en tot de volgende post maar weer.
Kus van ons alledriexxxxxxxxxxxxxxx
Dave, Kris en Yvonne

maandag, 14 mei, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

heee karin blijf daar blijf daar! Dan kom ik naar je toe! de datum is er volgende week gaat het gebeuren dan Ja Dan! is mijn eindgesprek ENG.. kus!

maandag, 14 mei, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

Heej lieffie!

Hier eindelijk maar weer eens een berichtje van mij! Ik heb niet zo braaf gepost, maar wel braaf alles gelezen natuurlijk (EN de foto's bekeken)!

Geniale verhalen zeg en voor Perth heb je me nu al enthousiast gemaakt :) Weet je al of je ergens wat langer blijft om er te werken? In ieder geval ga je nu lekker met de auto een tripje maken... wat een vrijheid zeg! Geniet zo veel als het kan :) Maar dat komt echt helemaal goed met zo'n fijne instelling als jij hebt.

Mooie foto trouwens, met die koffie en die bagel! :) ziet er weer lekker uit!

Nou, heel veel plezier en tot snel weer!

100.000 kusjes en een knuffel,

Joost

dinsdag, 15 mei, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

En trouwens... wat een makkelijke wedstrijd heb je gemaakt zeg...

ik had de vogel zo gevonden!

dinsdag, 15 mei, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

Kus!

dinsdag, 15 mei, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

hoi kaar
kan daar prachtig zijn maar vergeet niet oost west thuis best
trouwens die "gewone eend" was trouwens wel heel vertrouwd he
maar zonder dollen het is inderdaad een prachtige stad en heel schoon
lieverd je straalt gewoon van plezier
nou joh tot de volgende keer een dikke kus ook van kees xxxxxxxxxxxxxxxxx

dinsdag, 15 mei, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

....en ik wil hier niet meer weg...
hmmmm hier ben ik niet zo blij mee maar ik weet het goed gemaakt.
Ik zorg er voor dat tegen de tijd dat je naar huis zou moeten komen de stad is schoongemaakt (brandschoon). Ook zal ik zorgen dat er bomen worden gepland en meer parken aangelegd. Voor de inwoners zorg ik voor voldoende valium en meer van dat soort spul en je vader gaat er al achteraan om te zorgen voor gratis openbaar vervoer.
Dus je kan nu rustig thuiskomen.

The family - that dear octopus
from whose tentacles
we never quite escape,
nor in our innermost hearts quite wish to.

Na het zien van je foto's begrijp ik in ieder geval wel dat je op zo'n stad verliefd kan worden.

Nou heel veel plezier verder maar weer en rijdt voorzichtig.
Hele dikke kus, knuffel en kroel (uiteraard ook weer van je pa).

woensdag, 16 mei, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

Lieve Karin,

Ik moet heel vaak aan je denken en zal blij zijn als je weer thuis bent.
Nou moet je niet denken dat ik je dat jaar niet gun want dat is niet waar, ik ben ook hardstikke trots op je en vind het heel leuk wat je daar allemaal meemaakt.
Nou dikke kus en tot gauw.
XXX

maandag, 21 mei, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

Hoi Karin,
viavia ben ik op je site terecht gekomen en ik kan het niet nalaten een berichtje achter te laten. Ik heb in een woord genoten van al je prachtige verhalen en het enthousiasme waarmee je schrijft! Perth is inderdaad een stad om verliefd op te worden. Ik heb er zelf familie wonen en het verlangen wordt met het jaar groter om dé stap te wagen en Down Under te gaan. Jouw verhalen dragen daar zeker aan bij! Geniet nog van je mooie tijd daar en alle fantastische plekken en toevallige ontmoetingen.

Cheers :)

Tamara Busio

dinsdag, 22 mei, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

Dick zegt :
Wat is dat nou weer ?????? heb ik je nieuwe avonturen gelezen van vandaag en heb mn reactie geschreven haal jij m er weer af !!!! nouja dan maar weer opnieuw schrijven als je m er weer opgezet heb schat doei doei Dick

donderdag, 24 mei, 2007  
Anonymous kay konig zei...

hey karin,

welke desert tour heb je genomen ? ik vertrek in oktober naar australie

groetjes kay

vrijdag, 29 januari, 2016  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage