zondag 24 september 2006

Pubs, strand en Brazilië!

Zoals ik al zei: Aussies gaan zeven dagen in de week uit, ..drinken zeven dagen in de week bier en halen zeven dagen in de week het maximale aan plezier uit het leven! Zo ook donderdagavond. Na de laatste les ging de hele school (alle studenten én alle docenten) naar de Roof Bar hier in Sydney. Je raadt het misschien al, ..een bar op een roof! Was heel erg leuk! Sowieso was er iemand jarig, ..ik weet nog steeds niet wie, ..en daarom betaalde je voor elk willekeurig drankje tussen 17.00 uur tot 19.00 uur maar $2! Tja, Aussies beginnen nu eenmaal vroeg met feesten, ..dat was in het begin wel even wennen, ..pubs sluiten hier ook vroeger dan in Nederland. Inmiddels kan ik het vroege uitgaansleven goed waarderen. Ik lig hier namelijk op redelijk gezonde tijdstippen in bed, wat ervoor zorgt dat ik de volgende ochtend fris en fruitig aan het (wederom vroege!) ontbijt zit! Pubs en bars zijn hier trouwens verzot op happy hours. En het werkt, want de massa mensen haast zich altijd weer naar de bar om zich vervolgens in één of twee uur tijd helemaal vol te gooien met alcoholische versnaperingen, en na afloop van de happy hours niet meer zo prijsbewust is als ervoor. Maar erg happy, dat nog wel! :)
Maar goed, donderdag was dus echt heel erg leuk en gezellig. Ik heb met meer mensen gepraat dan ik me nu nog kan herinneren en mijn Engels liep fantastisch. Sowieso gaat het de ene dag beter dan de andere, ..lopen mijn zinnen beter, schieten woorden me sneller te binnen en begrijp ik de grammar ineens volledig. Het is altijd goed om medestudenten en docenten eens vanuit een andere hoek te bekijken! Natuurlijk wat foto's! De jongen/man op de vierde foto is mijn leraar.



Dit weekend was mijn kamer trouwens erg multicultureel verantwoord! Ik sliep met een Chinees meisje, een Braziliaans meisje en een heel lief Fins meisje op de kamer. Met het Finse meisje (ja, ze houdt van Nightwish, dat is altijd het eerste wat ik vraag aan Finse meisjes! :)) deed ik vrijdag boodschappen voor het avondeten. We hebben spaghetti gemaakt met tomatensaus, paprika, champignons, uien en, ...kangoeroe!!! Een week geleden stond ik nog vertederd naar deze springende happen vlees te kijken, ..nu lag er één op mijn bord. En eigenlijk vond ik het niet eens echt lekker. Nu ben ik sowieso niet echt een vleeseter, en voor deze gelegenheid hadden we wel érg veel kangoeroe door de saus geprakt, maar misschien was het ook een beetje het idee. Kangoeroe smaakt naar rund, als je het mij vraagt, het heeft alleen een iets sterkere bite en smaak.
Zo, maar dat hebben we dus ook weer gehad! Nu maar weer over op de veggies! ;-)

Zaterdagmorgen had ik met Anne afgesproken om de Coastel Walk te maken: from Bondi to Coogee! Het Finse meisje had de avond ervoor aangegeven dat ze graag met ons mee wilde en dat was natuurlijk helemaal prima. We stonden vroeg op en na een douche en een ontbijt stapten we in de trein richting Bondi Beach. Anne verblijft inmiddels niet meer in mijn hostel, maar huurt een bed in een hostel in Bondi. En ik moet zeggen, ..toch wel érg leuk zo'n hostel aan de kust! Als ik straks in Byron Bay ben ga ik ook op zoek naar een hostel aan de kust. :)
De Coastel Walk was erg leuk, mooi en heerlijk relaxt. Sydney heeft niet één lang strand, zoals in Nederland of Salou, maar elke bay heeft een eigen strand, soms wat groter, soms wat kleiner. Dus zo wandelden we van Bondi naar Mackenzies, van Mackenzies naar Tamarama en van Tamarama naar Bronte. Honderd stranden verder belandden we bij Coogee Beach en aangezien we er inmiddels zo'n twee uur op hadden zitten besloten we om hier wat te gaan eten en een duik in het water te nemen. Ik heb lekker in de zon gebakken en ben goed bruin geworden in één dagje tijd! Zwemmen was praktisch gezien onmogelijk, want met elke golf werd je weer op het strand gegooid!
Ik vond het echt een heerlijke dag. De stranden van Sydney zijn niet alleen heel erg mooi, maar ook nog eens erg gezellig. Overal zijn mensen aan het hardlopen, .. ze bakken, hangen of spelen wat op het strand of in het water en in de namiddag, als de drukte voorbij is, komen de surfers massaal op de golven af. Ik weet nu waar ik de Aussies kan vinden zoals de Aussies bedoeld zijn, of in ieder geval zoals ik ze in gedachten had! Ik was op zoek naar Heath Ledger's en nu weet ik waar ik ze kan vinden! Op het strand! :)
Bij Bondi Beach was vanmiddag trouwens shark alarm.. Best heftig, ..allemaal boten en helicopters, alle mensen moesten het water uit! Maar voor zover ik weet is er niks ernstigs gebeurd verder!







Iedereen in Australië loopt trouwens op Havaianas. En als je vraagt waarom dan blijkt dat Havaianas hip én onverwoestbaar zijn. Aangezien mijn slippers altijd naar de knoppen gaan kocht ik ze vandaag dus ook. In het bruin. :)
's Avonds aten en dronken we in Bondi Beach. Hanging'out with the surfies! En al verstond ik vaak maar weinig van hetgeen ze zeiden (te veel bier en te veel 'slang') was het evengoed leuk om naar ze te kijken! ;-)

Zondag stond Sydney in het teken van Brazilië! In Darling Harbour vond een Braziliaans festival plaats. Ik was er samen met de meiden van Bondi Beach (Anne en Aino-uit Finland) naar toe gegaan en binnen een paar uur tijd werd de groep versterkt door een meisje uit Praag en een meisje uit Colombia. Het festival was erg leuk; muziek, dans, gezelligheid, eten, drinken én prachtig weer! Wat wil je nog meer op een zondagmiddag? :)
Op de eerstvolgende foto zien jullie Darling Harbour vanaf de Pyrmont Bridge. De rest van de foto's zijn van het festival en trouwens niet geweldig goed gelukt. Maar ik heb toch geprobeerd om een leuk plaatje voor jullie neer te zetten.

En nee, ..die jongen staat niet per ongeluk drie keer op de foto!

;-)




10 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Hai buurmeis je kijk wel uit dat je het niet te veel naar je zin krijg hoor, anders WIL je helemaal niet meer terug ! Volgens mij is het leven daar precies wat jouw ligt. VEEL PLEZIER en je stukjes en fotos zijn leuk ! kus Dick

zaterdag, 23 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

heej lieverd,
klinkt allemaal weer helemaal geweldig en ook de foto's zijn heel erg mooi.
....en wat als het finse meisje nou niet van nightwish had gehouden, had ze dan toch nog mee gemogen ;-)
Eng zeg zo'n shark alarm, je zal maar net in het water zijn. Zorg ervoor dat je met al je ledematen weer naar huis kom.
Dikke kus

zaterdag, 23 september, 2006  
Blogger mydyingdreams zei...

mooie stranden zijn leuk, maar hier hebben we geen shark alarms... :P
En toch ben ik jaloers op je ;)
*kus*

zaterdag, 23 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Hey Karin, ben ik ook weer even.
Je hebt het erg gezellig hoor, je zou er aan gewend kunnen raken.

Veel succes met je test, maar ik denk dat het geen probleem voor je is.

Heel veel plezier en natuurlijk

Love, hugs and kisses
van Mariann en de rest

zondag, 24 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

JO Kaar,
Wat een diversiteit weer in je verhalen!!erg goed om al die vrolijke fotos te zien!!en iddd die slippers uit brasil gaan echt maanden MEE,trouwens hoe is t met je backpack..is ie al versierd met aanhangselen??anywayz ik blijf je stories lezen..GOODLUCK MATE

X Vin

zondag, 24 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

hoi karin we hebben elkaar voor nu niet zo heel veel meer te zeggen want we hebben elkaar net op msn nog gesproken wat ik trouwens echt heel leuk vind
je ziet er trouwens wel heel vrolijk uit op de foto's
en dicht bij de kust blijven hoor want de haaien kunnen heel hard zwemmen
dikke kus xxxxxxxxxxxxxx

zondag, 24 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

je hebt weer allerlei leuke dingen meegemaakt :) het strand ziet er daar echt geweldig uit ja.. niet zo crowded als in holland haha, waar je hutjemutje ligt met je voeten bij de buurman in de rug te prikken he :P

zondag, 24 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

k snap waarom die jongen 3x op de foto staat, maar vind het veel leuker dat jij deze keer ook vaak te zien bent op je foto's ;)
ziet er trouwens fantastisch uit allemaal, en wat een mooie stranden!
hopelijk tot binnenkort op msn?
xxxxxxxxxxxxxx!

zondag, 24 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

ziet er weer schitterend uit karin!

geniet maar lekker van alles...

dikke kus, Joost

maandag, 25 september, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Hey Karin!
Ik zag INEENS met m'n blonde hoofd hoe je moet reageren en nu dan eindelijk een reactie van mij :))
Je "Karin op weg" gebeuren ziet er allemaal echt geweldig uit en 't leest ok nog eens lekker weg! Goed om te lezen dat alles ok met je is en dat je 't naar je zin hebt :) Maak veel plezier!
Kus van Ruth.

zaterdag, 30 september, 2006  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage