zondag 15 oktober 2006

Byron Bay!

Hallo allemaal! :)

Daar ben ik weer, ..met de eerste en waarschijnlijk ook gelijk weer de laatste post vanuit Byron Bay! Inmiddels is het alweer zondag en heb ik er een week Byron opzitten. Morgenochtend vertrekt mijn bus naar Brisbane. Best jammer, want Byron Bay is heel erg leuk en het weer is hier fantastisch (30 c! Ik ben bruin! :)), maar natuurlijk heb ik ook veel zin om verder te gaan reizen. Er staan immers nog zoveel mooie en leuke plaatsen op de planning! ;)
De reis naar Byron ging per bus, duurde veertien uur en was behoorlijk slopend. Ik kon nauwelijks slapen, werd elke tien minuten wakker van de kou óf van de pijn in mijn nek/rug en de batterij van mijn iPod begaf het al na 20 minuten. Maar goed, als je dan eenmaal in Byron aankomt heb je ook wat! Jawdropping beaches, a hippy vibe, an exhausting array of activities and a booty-shaking nightlife, schreef de lonely planet en dat is mijns inziens best een passende omschrijving. De sfeer in Byron is heel ontspannen en relaxt. Zelfs de mensen die aan het werk zijn, op straat of in bars/cafés, lijken eerder gewoon 'lekker bezig' te zijn en de tolerantie lijkt hier soms nog wel groter te zijn dan in Sydney. Byron is een beetje een alternatief plaatsje, het stikt hier van de alto's (surfers, skaters en hippies) en op elke straathoek ruikt het naar wierrook en kan je minstens je aura laten fotograferen of een yoga-les boeken. Typisch is ook dat je nergens een KFC, Mac of Pizzahut zal vinden. Zelfs de Starbucks is nergens te bekennen (wat dan weer erg jammer is ;))! Byron is er in geslaagd om al deze commerciele voedselketens uit de buurt te houden.

Mijn eerste dag in Byron maakte ik kennis met een Braziliaans meisje (Francis) en samen namen we een kijkje op het meest bekende strand van Byron: Main Beach! Vanaf het Captain (James) Cook-lookout point weet ik niet meer waar ik moet kijken: naar de talloze surfers die hun kunsten uitvoeren op de hoge golven, of naar de dolfijnen die in en uit het water springen, tussen de kayakken door...
Dat, besloot ik ter plekke, wilde ik ook! Dus ik heb mezelf opgegeven voor dolphinkayaking! Helaas werd de excursie tot twee keer toe afgelast vanwege wind en (te) hoge golven en is het er uiteindelijk niet meer van gekomen. Dat was dus best wel een teleurstelling, maar ik zal dit jaar nog genoeg kansen krijgen om dolfijnen van dichtbij te spotten. Nu heb ik ze in ieder geval al van ver gezien!

Flori en Janis (van de Engelse cursus in Sydney) bleken ook in Byron te zitten, en wel in hetzelfde hostel als ik. Eigenlijk was het hostel niet echt een hostel, meer een motel-achtig verblijf (zie foto). De kamers waren ruim en gezellig, voorzien van vier of zes slaapplaatsen en keuken, douche en toilet. Het motel was voorzien van een bar, televisie en zwembad. Prima te doen dus. :) Ik heb de afgelopen dagen veel met Flo(ri) opgetrokken, Janis vertrok na twee dagen, en waarschijnlijk gaan Flo en ik samen een stukje verder na(ar) Brisbane! We zijn inmiddels goed op elkaar ingespeeld en hebben het erg leuk tot zover. Daarbij is Flo ook nog eens erg praktisch en verantwoordelijk ingesteld, dus dat vult mij goed aan! :)
Voorheen leek ik nog geen enkel concreet reisplan te hebben, nu heb ik dat, in ieder geval tot Nieuw-Zeeland, dus wel. Is ook eigenlijk wel nodig wanneer je alles er in korte tijd uit wilt halen wat er in zit. Na Brisbane reis ik door naar Hervey Bay, Fraser Island, Airlie Beach en the Whitsunday Islands. Misschien nog even wat werken ergens (want mijn geld gaat hard!) en dan weer terug naar Brisbane voor Nieuw-Zeeland. Maar goed, dat is nog ver weg. Maar nu weten jullie in ieder geval een beetje wat de volgende stations zullen zijn! ;)



En ik heb natuurlijk surfles gehad! Ik zou hier natuurlijk iets neer kunnen zetten in de trant van dat ik het geweldig goed kon, maar dan zou ik niet helemaal eerlijk zijn. :) Na de eerste les kon ik wel op mijn board staan, wat erg knap was, maar de tweede les was ik dit kunstje op de één of andere manier weer verleerd. Misschien had dit iets te maken met de golven of met mijn veel te krappe wetsuit die ik voor de tweede les in mijn handen gedrukt had gekregen van mijn surfleraar! Hm.. Niks nieuws voor de mensen die me kennen: na de eerste les vond ik het surfen natuurlijk heel erg leuk, maar na een tweede dag oefenen was ik behoorlijk moe en chagrijnig van het maar blijven proberen op te staan en betwijfelde ik of het surfen wel voor mij weggelegd was! Ik was surfed-out, zoals de surfies het noemen wanneer ze na een dag surfen opgebrand zijn. Maar even zonder dollen, surfen is echt leuk en het voelt heel stoer om de golven te trotseren, alleen is het wat moeilijker en zwaarder als ik gedacht had. Je bent continu tegen de golven in aan het peddelen en het kost behoorlijk wat kracht en energie. Maar, zoals mijn surfleraar ons de eerste dag liet weten, er zijn maar twee dingen echt belangrijk voor surfen: looking cool, .. and having fun! Of ik er enigzins cool uit heb weten te zien betwijfel ik (blijven oefenen, Karin!), maar ik heb zeker veel fun gehad! Ik had les met Flo en nog vier Engelse jongens en meiden. Mijn leraar heette James en hij was, nogmaals zonder dollen, schandalig sexy en cool. Je kent ze wel: zongebruind, mooi gespierd en een kop blond, halflang warrig haar. Ze zien eruit alsof ze zo hun bed uitgerold zijn en dat zijn ze waarschijnlijk ook. En dan kunnen ze ook nog eens fantastisch surfen, en van die salto's maken. Die surftaal gaat er trouwens snel in na twee dagen surfles en surfparty's @ night! Ik heb ook nog ge-bodyboard de afgelopen week, lekker de zee in met zo'n plank en spelen met de golven. Is nog eens heel ontspannend ook! ;)

Vrijdag heb ik samen met Jasper, een Nederlandse jongen die ik een paar dagen daarvoor had leren kennen, Cape Byron Lighthouse bezocht. Een populaire en toeristische wandeling langs en over het strand met veel mooie uitzichten en héél veel walvissen en dolfijnen langs de kust! Cape Byron is trouwens the most eastern point of the Australian mainland. Dat je het maar even weet! :)







Ik heet hier trouwens overal anders: in Sydney was ik nog gewoon Karen, hier is het Kazzie, ..dat is Australian slang voor Karen! ;)

Vrijdag de 13e was er een soort Halloween-achtige party in Cheeky Monkeys. Ik ben er samen met Flo en een Engels stel wat op mijn kamer sliep naar toe gegaan. Was leuk! Sowieso heb ik ook hier in Byron weer heel veel mensen leren kennen, ditmaal veel mensen uit Engeland, Ierland, en Amerika. Het Engels was dus telkens van een hoog niveau, bevatte veel verschillende accenten en nieuwe woorden en uitdrukkingen. Dit kostte me af en toe behoorlijk wat inspanning, maar uiteindelijk heb ik er alleen maar meer door geleerd! Ik vind het zo leuk om mensen te ontmoeten van verschillende nationaliteiten, om ervaringen en reisplannen uit te wisselen en om te horen wat voor hun redenen waren om te gaan reizen.



Na een week zon, zee en strand, surfen, bodyboarden en party's @ night ga ik Byron Bay weer verlaten!
Tot de volgende keer, waarschijnlijk dan vanuit Brisbane!

Cheers! :)

8 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

het kan gewoon niet anders dan dat je surfen heel leuk zou vinden, maar het is wel heel erg moeilijk idd!
dat "looking cool" vonden ze in marokko ook, alleen daar betekende het dat je met je zwemkleding over je wetsuit heen moest gaan lopen... :P
k ga trouwens proberen om je om 6 uur 's morgens te bellen, misschien dat het dan wel lukt!
XXXXXXXXX

zondag, 15 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

hoi karin
wat een megaverslag weer
het klinkt echt ongelofelijk gezellig
wat zal jij soms moe zijn
maar je weet het oefening baart kunst
we wensen je maar weer een hele goede reis en tot de voldende keer maar weer
heel veel groetjes en een dikke kus xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

zondag, 15 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Geweldig mop om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. Ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen ... zullen misschien ook de hormonen wel zijn :-))

Waarom heb je geen foto genomen dan van je surfleraar, daar zijn we dan natuurlijk erg benieuwd naar! Maar goed, na 2 lessen hou je het voor gezien of ga je het elders weer oppikken??

Ik vind trouwens dat je er goed uitziet alhoewel je volgens mij wel afgevallen bent (laatste foto).

Dikke kus van mij!
Danny

zondag, 15 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Hoi kaatje,

Dat ziet er weer allemaal geweldig uit. Byron Bay lijkt ons geweldig als vakantiebestemming.
Trouwens jijzelf ziet er ook geweldig uit, zo ontspannen en vrolijk.
Veel plezier nog lieffie en tot gauw op msn.

maandag, 16 oktober, 2006  
Blogger mydyingdreams zei...

heeyy, ik dacht al dat ze in byron bay geen internetcafe's hadden :p
En zijn er ook foto's van 't surfen? (A)
Tot Brisbane dan maar weer en proost!

dinsdag, 17 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Kazzie :)

en wat ziet dat eten er lekker uit! *yummm*

dinsdag, 17 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

JO wazzup..dat je nog energie hebt om te schrijven;)Superleuk!

X Vin

woensdag, 18 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Hé Kazzie wat leuk om dit allemaal weer te lezen.
Je hebt echt een fantastisch land uitgekozen.
Wat dat betreft zou ik zo weer terug gaan.
Veel plezier nog en we blijven je volgen!!

vrijdag, 20 oktober, 2006  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage