vrijdag 6 oktober 2006

Een laatste post vanuit Sydney!

Hallo lieve mensen!

Afgelopen donderdag ben ik naar Mrs Macquarie's Chair gewandeld. Dit is een in een rots uitgehakte zitplaats voor de vrouw van één van de voormalige belangrijke gouveneurs van Australie (Lachlan Macquarie). Hiervandaan had Mrs. Macquarie dag en avond een mooi uitzicht over de baai van Sydney. Echter was er toen nog geen Harbour Bridge of Opera House te zien. Inmiddels biedt het Mrs. Macquarie's Point een perfect en schitterend uitzicht op beiden, op de haven en op de tuinen. De typische foto van Sydney is die waar je het Sydney Opera House met daarachter de Harbour Bridge ziet (check even jullie kaarten) en deze foto wordt vanaf dit punt genomen. Zo dus ook mijn foto's!

Mijn laatste week(end) in Sydney zit er (bijna) op!
Vandaag heb ik mijn periode op de ELC (English Language Company) afgerond. Ik heb een certificaat ontvangen en ben geëindigd op het op-één-na-hoogste Upper-level. Al met al ben ik blij dat ik voor de ELC gekozen heb. Mijn Engels, en dan vooral mijn grammar, is er behoorlijk door bijgespijkerd danwel opgefrist. Ik vind de Engelse taal erg leuk om te spreken, kan er een hoop creativiteit in kwijt, en inmiddels denk én droom ik in het Engels. Dus eigenlijk gaat het geheel vanzelfsprekend.
Aangezien we vanmiddag voor het laatst op school waren leek dit een mooi moment voor een groepsfoto. Mijn lerares had uitgerekend vandaag een hang-over en voelde weinig voor lesgeven, dus ze ging meteen akkoord met mijn voorstel om ons te verplaatsen naar Darling Harbour voor deze activiteit. Daar aangekomen hielden we een onschuldige voorbijganger aan met het verzoek of hij een groepsfoto wilde maken. Dat wilde hij wel, ...wist die arme man veel dat hij na deze belofte gedaan te hebben dertien camera's in zijn handen gedrukt zou krijgen! ;-)

Deze week heb ik interessante roommates op mijn kamer! Een 29-jarig meisje uit Taiwan, een 25-jarige Turkse jongen woonachtig in Duitsland en een 23-jarige Nederlandse jongen. De eerste twee spreken slecht Engels, maar het meisje kan fantastisch buikdansen en heeft me de basistechnieken geleerd (en ik pikte het verrassend snel op, al zeg ik het zelf, ..heb me voorgenomen om dit jaar -misschien in Nieuw-Zeeland- buikdanslessen te gaan nemen!) en de Turks-Duitse jongen is gewoon erg fijn om naar te kijken! ;-)
Daarnaast trek ik veel op met Anne, Aino en de jongens en meiden van school. Waarschijnlijk ga ik geen van allen na dit weekend nog zien (er zijn in ieder geval geen plannen of afspraken gemaakt), dus het afscheid is vrij definitief. Wel hebben we email-adressen en telefoonnummers van elkaar.
Ondanks het feit dat ik echt een heel leuke tijd heb gehad met deze groep mensen, voelt het goed om ze nu weer los te laten en alleen verder te gaan. Loslaten en doorgaan.

Maar eerst gaan we nog een laatste weekend in Sydney vieren! :) En dat weekend begint vanvond in de pub! Morgen ga ik nog wat laatste dingen bezoeken (Art Gallery of New South Wales en de State Library of New South Wales) en dan 's avonds misschien weer gratis drinken in The Gaff. Maandagavond, 10.30PM ('s avonds) vertrekt mijn bus naar Byron Bay. Byron Bay is dé plek in Oz voor surfen, yoga en hippies. Het is een reis van veertien uur en dat betekent dat ik dinsdagochtend in Byron Bay aankom. En dan ga ik op mijn gemak op zoek naar een hostel en een surfschool! Ja, ..nu gaat het echt beginnen: Karin gaat surfen!!! :-)

Jongens, ik laat snel weer wat van mezelf horen/zien. Waarschijnlijk is de volgende post vanuit Byron Bay!

En tot slot, ..hier weer wat feitjes:

Elk winkelcentum hier in Sydney is voorzien van een Food-level: een gróte ruimte met alleen maar food. Tientallen eet- en drinktentjes! Sowieso vind je er Starbucks, Gloria Jeans, Boots, Mac, KFC, Hungry Jacks. Subway, ..maar ook veel fish & chips, sushi, Chinees/Thais, Turks, Italiaans, Mexicaans (wraps en nacho's), sandwiches, salade, ijs, smoothies, yoghurt en fruit. Echt álles wat je je op dit moment kan bedenken is te verkrijgen in deze food-zone! ;-) Misschien niet echt gezellig (al staan er dan tafels en stoelen in het midden van de food-zone), maar voor mij is het echt hét paradijs op aarde, zelfs als ik blut ben! ;-)

In Australië betaal je nergens voor het (openbaar) toilet. Trouwens ook niet voor tasjes in de supermarkt, die krijg je gewoon. En als je hier iets terugbrengt naar de winkel wat je eerder met je pinpas betaald hebt, storten ze het geld rechtstreeks terug op je bankrekening! En een overzicht van je bankafschriften en huidig saldo (mini statement) print je gewoon uit het pinautomaat.
Australië kent, helaas, geen H&M. Maar ja, je kan natuurlijk niet álles hebben! ;-)

18 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Dertien camera's? Beulen, kopieer de foto gewoon! ;-)

Zo'n food court lijkt me gek, je wil toch terwijl je langs winkels loopt verleid worden tot even blijven zitten om een kopje thee te drinken? Wel handig van die gratis toiletten, er staat me iets bij dat 't zelfs verplicht is in Australië.

Het is hier een druilige herfst, bah!

vrijdag, 06 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Nou meid, op naar de volgende fase dan maar. Geweldig dat je Engels zo goed gaat, toch wel makkelijk als je dat een beetje kan.
Goeie reis en ik kijk uit naar je volgende verhalen.

Liefs van Marianne en de rest.

zaterdag, 07 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Heej lieverd,

Mooi dat je nu kunt denken en dromen in het engels. En hoe zit het met slaapwandelen, doe je dat ook in het engels ;-)
Volgens ons zit die Mrs Macquarie's Chair niet erg comfortabel, laat hem maar lekker daar.
Leuk dat buikdansles (vindt mama ;-)
Goeie reis naar Byron Bay, ook daar weer veel plezier.
Dikke XXXXX

zaterdag, 07 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

He Karin,

heb per ongeluk bij het verkeerde bericht het commenct wat ik wilde sturen gzet. (mijn internet had de pagina niet uitzichzelf vernieuwd)

Dus nog een keer ben ik blij dat alles goed gaat en het mailtje komt eraan zodra ik die camera gevonden heb.

Ik ben benieud wat je nog meer mee gaat maken.

Veel knuffels en kusjes.

zaterdag, 07 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Hee Karin

Ff een groet van mij...

kussie

Paul

zaterdag, 07 oktober, 2006  
Blogger mydyingdreams zei...

ahh, dus als je terugkomt kun je wel buikdansen, spreek je engels met een australisch accent maar geen nederlands meer.. :P
Fijn weekend!

zaterdag, 07 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

surfen! :D dat ga je vast en zeker heel leuk vinden! goeie reis enzo! XXXXXXXXX!!!!!!!!!

zaterdag, 07 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Heyy Lieffie!

Blij te horen dat alles zo goed gaat met je... En GOEDzo dat je al droomt en denkt in het engels. Dat had ik ook al tijden...

Nu is dat veranderd, ik heb al een aantal keer in het spaans gedroomd, en soms denk ik in het spaans!

Dat je denkt in het engels bewijst dat je de taal nu goed onder de knie hebt!!! supergaaf :)

En geloof me, je nederlands gaat achteruit... Het mijne is al achteruit gegaan, en ik ben er pas 3 maandjes... Kan je nagaan als jij straks terugbent over een jaar! Dan spreek je ECHT met een accent hoor :)

Mijn moeder vertelde me, dat ik een accent heb in het nederlands... Ik spreek de 'r' inmiddels vaag uit, omdat die in het spaans anders uitgesproken wordt!

Owkeej lieffie, veel plezier met je aankomende reis! Surfze, en ik houd van je!

xxxxxx

Joost

zondag, 08 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

hoi karin
effe kort
dikke kus en heel veel groetjes
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxnog even al een hele maand voorbij
we gaan dus al aftellen
doei
kees en lydia

zondag, 08 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Jo Kaar,na weer bij bijgelezen te zijn komt t er op neer dat je wederom aan het begin van een groot avontuur staat en veel gaat beleven..Geniet optimaal en ENJOY da TRIP!!!!
X Vin

zondag, 08 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

misschien wel het grootste voordeel van gaan surfen is dat je ongestraft heel vaak 'dude' mag zeggen
kus enz

zondag, 08 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Jo Kaar,na weer bij bijgelezen te zijn komt t er op neer dat je wederom aan het begin van een groot avontuur staat en veel gaat beleven..Geniet optimaal en ENJOY da TRIP!!!!
X Vin!
X Vin

zondag, 08 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Lieve Karin,

Ik heb je kaart ontvangen. Ik vond het heel lief en ben heel blij dat je het zo naar je zin hebt en dat alles goed gaat, houden zo.
Bij mij gaat ook alles naar wens.
Karin pas goed op jezelf en nog heel veel plezier.

Liefs en kusjes

zondag, 08 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

spannend om weer naar een nieuwe plaats te gaan lijkt mij.
nu ben je eigelijk wel een heel eind gewend in Sydney en dan weer gewoon verder trekken :)

Die foodzone is geweldig! in het winkelcentrum in Oberhausen (duitsland) hebben ze dat ook en dat is echt superleuk, daar zit mc d., broodjes zaak, vis, een hollandse friettent en nog een paar en in het midden ook alleen maar tafeltjes met stoelen en van die grote tv schermen hangen er.
Trouwens nu ik er over denk, binnenkort ga ik er weer ff heen ja, lekker shoppen, is toch maar 45 minuutjes rijden ;P

Veel plezier en tot snel :)

dinsdag, 10 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Joost: volgens mij is het uit lieverd!

dinsdag, 10 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Maar dan kan ik nog wel van haar houden. Wie dat ook schreef.

woensdag, 11 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Hey surfgirl! Geen H&M? Wat?! Dat is afkicken! ;) Ben benieuwd naar je volgende post en foto's!

donderdag, 12 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Hey Karin!!
Leuk om je verhalen te lezen. Komen me allemaal erg bekent voor. Ben hier nu 10 maanden, nog een tijdje werken in Sydney en dan maar weer eens naar huis. Heel veel plezier met wat je allemaal nog gaat doen!!!
Kus Annelies

vrijdag, 13 oktober, 2006  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage