maandag 30 oktober 2006

Whitsunday Islands

Hallo! :)

De Whitsunday Islands waren ge-wel-dig!!! (Het was mij inmiddels ook al opgevallen dat de woorden geweldig en fantastisch erg vaak in dit weblog voorkomen, maar dat heeft in principe alles te maken met het feit dat het hier overwegend geweldig en fantastisch is! :))
Na het kamperen op Fraser Island was deze tour een stuk relaxter! De boot, een Catamaran, was voorzien van een bar en de crew bestond uit een stel mafkezen. Maar goed, daar was het dan ook een partyboot voor! ;) De kapitein was overigens een Dutchy, geboren in Rotterdam, maar sinds zijn tweede levensjaar woonachtig in Australie. Zijn niveau Nederlands was door de jaren heen behoorlijk verslechterd, al hadden zijn ouders een poging gedaan om hem tweetalig op te voeden, en vaak vertaalde hij zijn zinnen letterlijk vanuit het Engels naar het Nederlands. Precies wat ik ook doe als ik een periode alleen maar Engels gesproken heb en dan ineens naar het Hollands over moet schakelen! ;) Ik hoop in ieder geval mijn Nederlands een beetje op peil te houden! :)
We sliepen in een resort op South Molle Island. In dormrooms, maar we mochten gebruik maken van alle faciliteiten in het resort. Zo waren er tennisbanen, sportvelden, een gym (fitness) met een sauna, een zwembad met een spa en een paar leuke bars. Ik heb niet van alles gebruik gebruik gemaakt, maar het is toch een leuk idee dat het had gekund! ;) Op het eiland woonden trouwens papegaaien en kaketoes en zij hielden ons gezelschap tijdens het ontbijt!
Zoals ik al zei: een partyboot, en 's avonds werd er keihard gezopen en gefeest. Zie het voor je: straalbezopen Engelsen en Ieren die niets liever doen dan naakt op de tafels dansen en uit volle borst zingen. Ik had het na een paar uur wel gezien, maar ik moet anderzijds toch toegeven dat ik een groot respect voor ze had. Ze begonnen 's morgens vroeg met drinken en waren tegen de middag ladderzat. Soms lag er eentje ergens op het dek of in de bar in coma, om dan een uur later weer tot leven te komen, wat brood naar binnen te werken en net zo hard verder te zuipen. En dan 's morgens weer fris en fruitig aan het ontbijt zitten. Bravo! Wij hadden in ieder geval snel een andere bar ontdekt op het eiland. :)
's Morgens kregen we ontbijt in het resort wat bestond uit toast, bacon & eggs. De lunch was op de boot en het avondeten vond weer plaats in het resort. Ik heb echt geweldig goed gegeten! Het was sowieso altijd veel (keus), maar ook altijd erg lekker! Je kan merken dat backpackers normaal gesproken slecht eten, want iedereen (inclusief ik) werkte in een paar dagen tijd zoveel mogelijk groente en fruit naar binnen.
En natuurlijk het zeilen! :) De eerste dag voeren we van Airlie Beach naar het resort. De tweede dag vertrokken we naar Whitehaven Beach om daar te zwemmen en te zonnebaden. En als je me nu vraagt wat het allermooiste strand is waar ik ooit geweest ben, is mijn antwoord Whitehaven Beach! Het water was blauwer en het zand was witter dan ik me voor had kunnen stellen. Nienke (een Nederlands meisje) en ik waren het er al snel over eens: dit was een paradijs op aarde! :)
We voeren naar een ander strand om vanaf daar te gaan snorkelen. Ik heb twee dagen gesnorkeld en het was leuk! De eerste dag was het reef niet bijzonder, grijs en bruin en weinig te zien, maar het snorkelen zelf was voor mij een nieuwe ervaring. Ademhalen lijkt heel vanzelfsprekend, maar door zo'n snorkel moet je jezelf toch even een andere techniek aanleren. Ik had 'm gelukkig snel gevonden. :) De tweede dag snorkelen was heel indrukwekkend! Koraal en vissen in zoveel kleuren, schilpadden... Ik begaf me echt in een andere wereld en was bijzonder gefascineerd door deze ontdekking! Ik heb de vriendjes van Nemo wederom gevonden, vooral Dori was erg aanwezig, en er zwommen zebravissen in het water. Verder ontmoette ik een heleboel vissen waarvan ik het vermoeden had dat ze gewoon geverfd waren! ;) Er zaten 52 (?) mensen op de boot, overigens allemaal backpackers, dus ga maar na hoe druk het in het water was! Er reed, ..sorrie, er voer een boot met ons mee en er werd af en toe wat brood in het water gegooid waardoor alle vissen op je af kwamen zwemmen. Soms zwommen ze tegen je bril aan, wat dan weer net teveel van het goede was, en het leek dan echt alsof je je hoofd in een tropisch aquarium gestoken had! :)

Relaxen, zonnebaden (en heel erg bruin worden!), lekker eten en volop genieten! De sfeer op de boot was fantastisch. Iedereen was relaxt en had een geweldige tijd en de crew deed er alles aan op het jou naar je zin te maken. Dit was absoluut vakantie en absoluut genieten, realiseerde ik me continu. De mensen in Nederland hebben werk en/of studie inmiddels weer opgepakt en ik zat bruin te bakken op een Catamaran! ;)

Maar nu zit de vakantie er voorlopig op. Ik ga werken (!), en wel woensdag!
Even een paar weken zwoegen en afzien, want ik heb me laten vertellen dan broccoli-plukken erg zwaar werk is. Maar ik heb er zin in! Ik heb sowieso zin om alleen verder te gaan reizen, maar ook om even wat anders te gaan ervaren. Een jaar lang vakantie hebben is te lang, geloof me! Ik groei dicht en mijn geld gaat veel te hard!

Tot horens allemaal!

ps. Tot slot natuurlijk de foto's! ;)






10 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Hi Karin!

A lot of wunderful pictures! How are you? I hope that you have a lot of fun! But I think so! I seems so! I ´m really looking forward to see all the nice things you´ve seen! Hope that we see eachother back in Europe or maybe in Australia! That would be nice!
My work is very nice and i´ve been to a lot of other pubs in Sydney. But there are many left to discover!!! Nightlife is as good as it was. Tomorrow i´ll go again to the Gaff. But it´s not the same without you all!

Have fun!!!
What about Starbucks? Do you still like it?

C ya

Christina

maandag, 30 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

heej heej,
was hier ff niet geweest en nu weer helemaal bij gelezen :)

nou jij hebt echt een heerlijke vakantie gehad tot nu toe. en idd, een heel jaar alleen maar feest vieren is ook niet leuk, nu heb je dadelijk ook echt weer iets om naar uit te kijken en geniet je er dubbel van :)
hopelijk valt het broccoli plukken mee! succes ermee.

tot snel!

maandag, 30 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Dick zeg,
Hai stuk je zit ons met z'n allen echt jaloers te maken, als je daar mee doorga kijken we gewoon niet meer naar je site (grapje). Echt fantastisch om in jouw woorden te spreken, jij lekker tussen de vissen en ik op m'n werk ! en in mn vrije tijd bij jou thuis aan die WC bezig ! Aardig contrast !!! maar we gunnen het je hoor ! De brocoli groetjes van je buurman.

maandag, 30 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Hoi lieffie,

Waarschijnlijk hebben ze die vissen inderdaad geverfd, doet het goed bij de toeristen, dat geldt trouwens ook voor die vogels.
Trouwens, heb jij dan weleens je hoofd in een tropisch aquarium gestoken?
Hele mooie, leuke foto's weer en aan die foto's te zien groei je echt niet dicht, je ziet er gewoon heel goed uit (en lekker bruin).
Hardstikke goed dat je een beetje gaat werken, komt volgens ons het echte backpacker's gevoel ten goede. Succes ermee.
Hele dikke kus, knuffel en kroel maar weer en tot de volgende keer.

dinsdag, 31 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Hey Kaar!

Jeej, ik heb weer internet. Foto's zijn leukleuk! Ik ben zo jaloers, jij ligt daar lekker in de zon (wat ben je bruin!) en het is hier echt k*tweer! Suc6 met werken alvast!

dinsdag, 31 oktober, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

hoi karin

dat wordt afzien voor je de komende weken maar alles zal best goed gaan
en trouwens als je al een paar gram aangekomen bent werk je dat er vanzelf weer af
nou werkse maar en een dikke kus xxxxxxxxxxx

donderdag, 02 november, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Hai Mop,

Hier en berichtje van een heeeeeel trotse moeder. Jeetje, ik ben ook heel jaloers hoor. Maar goed, dat lees je natuurlijk bijna wel in elk comment natuurlijk. Met mij gaat het nu eindelijk goed en ik ben nu met Nicole bij je ouders om je vaders verjaardag te vieren. Ze ligt nu rustig te slapen (daarnet niet, huilde ze de boel bij elkaar omdat het zo'n vreetzakkie is). Jako komt strakkies ook die zat in Zwitserland dit weekend. Nou ik ga mijn soep opeten die Erik heeft gemaakt... errug lekker! Dikke kus en tot over 10 maanden als ik het zo zie ... je komt vast niet eerder terug! Lekker genieten!!

zondag, 05 november, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Hallo lieverd,

Fijn dat alles zo goed met je gaat en dat je het zo naar je zin hebt.
Vandaag ben ik bij je ouders vanwege je vader's verjaardag en het is hardstikke gezellig maar wel heel vreemd zonder jou en ik mis je.
liefs en dikke kus

zondag, 05 november, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Hee Kaar,

Het ziet er allemaal goed uit die reis van je.... ben toch wel jaloers...

Ik lees nog steeds af en toe je verhalen...

veel succes met werken en tot volgend jaar...

gr

Ray...

p.s. er zitten spinnen tussen de broccoli ;-)

maandag, 06 november, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Ohhh... wat was het toch lekker daar he... (ik geniet nog even na)

xx Nienke

dinsdag, 02 januari, 2007  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage