donderdag 30 november 2006

Moreton Island & tot slot

Moreton Island, (dus niet Moreton Bay, zoals ik per ongeluk in mijn vorige post geschreven had) was weer een paradijsje op aarde! Nou ja, paradijsje, ..het eiland is 38 km lang en heeft een oppervlakte van 17.000 ha. Het is het grootste zandeiland ter wereld, ...op twee na (Fraser Island staat op nummer 1).
Ik had een dagtour geboekt: Moreton Island Adventure Tour. Voor de verandering bestond mijn groep ditmaal niet uit backpackers, maar uit internationale studenten en toeristen: twee koppels uit Londen, een Amerikaan, twee meisjes uit Canada, een jongen uit Duitsland en een Nederlands meisje. Leuk! Toen de groep compleet was vertrokken we richting de ferry die ons in anderhalf uur tijd naar het eiland zou moeten brengen. Daar eenmaal aangekomen reden we met de Toyota Landcruiser-4WD (ja, daar was 'ie weer! :)) richting The Desert voor het sandboarden.
Onderweg moesten we stoppen omdat er een auto vast was komen te zitten in het zand. Tja, hoe stom moet je zijn om met je Suzuki Vitara het eiland op te rijden? Net zoals op Fraser Island zijn alle 'wegen' op Moreton Island onverhard en vanwege het mulle zand alleen begaanbaar voor auto's met vierwielaandrijving. Tien man en een sleepkabel waren er voor nodig om het ding terug naar de ferry te krijgen, ..en ik had tijd genoeg voor een paar foto's! ;)




Toen de Suzuki eenmaal bevrijd was konden wij onze weg vervolgen richting The Desert. Sandboarden is leuk! Eigenlijk is het net als snowboarden, maar dan op zand. Het ging nog best hard als je op het board ging zitten en je was dan ook verplicht een helm te dragen. (Je kon ook staand boarden, dan was het helemaal echt, maar dat heb ik niet onder de knie gekregen in de korte tijd die we beschikbaar hadden...)



Na het boarden reden we over het strand richting Cape Moreton Lighthouse voor een kleine wandeling en wat uitzichtpunten. Onderweg zagen we dolfijnen, schildpadden, adelaren en een heleboel andere bijzondere vogels. De gids, een enthousiaste jonge Ier, wist veel te vertellen over het eiland en over alle flora en fauna die er te vinden was. Ook vertelde hij ons Aboriginal verhalen. Deze verhalen zijn vaak heel leuk, dus als je tijd en zin hebt zou je deze site eens kunnen bezoeken!
Na een lunch zijn we naar Honeymoon Bay en de Champagne Pools gewandeld en tot slot hebben we gezwommen in de Blue Lagoon.
Hoewel Moreton Island weinig nieuws was na Fraser Island was het evengoed leuk om er een dag geweest te zijn. Mooie wandelingen, schitterende lookouts en een heleboel indrukwekkende flora en fauna!



Ik moet morgenochtend om 7 AM op het vliegveld zijn om in te checken. Mijn vlucht naar Auckland gaat om 9 AM en is, als het goed is, voorzien van eten en drinken! :)
Ik kijk ontzettend uit naar Nieuw Zeeland. De afgelopen dagen heb ik meer dan voldoende tijd gehad om me te verdiepen en ik kan niet wachten om het mooiste land ter wereld in het echt te gaan bezoeken!
De tijd vliegt hier trouwens, ..te bedenken dat ik al drie maanden in Australie zit. Ik heb in deze drie maanden tijd zoveel gezien en gedaan, en dit is nog maar het begin! Voordat ik aan deze reis begon was er een klein puntje waar ik me enigzins zorgen om maakte: wat nu als ik geen leuke mensen leer kennen? Wat nu als ik geen aansluiting zal vinden? Al na een week in Sydney bleek deze zorg compleet overbodig geweest te zijn, want ik leer hier continu (leuke!) mensen kennen en "vrienden maken" blijkt makkelijker dan het in Nederland ooit geweest is. Maar ook al was deze zorg niet overbodig geweest, vraag ik me nu af, had dit dan een probleem opgeleverd? Ik heb de afgelopen periode ontdekt dat ik heel goed alleen kan reizen, mijn eigen plan kan bedenken, organiseren en uitvoeren. En dat is ook precies wat ik de hele tijd doe. Ik vind het heel leuk om mensen te leren kennen en om gezamelijk dingen te ondernemen, maar op dit moment is dat meer een extra dan een must. Een paar dagen geleden raakte ik aan de praat met een vrouw uit Darwin, ik leerde haar kennen in het hostel, en ze vroeg mij wat het beste was van het alleen op reis zijn. Ik hoefde niet lang over een antwoord na te denken, want ik had mezelf deze vraag al eerder gesteld. Wanneer je alleen op reis bent heb je de maximale keuzevrijheid op alle gebieden. Alle wegen staan voor me open. Alles is een keuze. Niks moet, alles mag. Dat besef ik ineens heel goed.

Mijn laatste paar dagen in Brisbane waren heel leuk. De bar naast het hostel werd al na een paar dagen mijn stamkroeg en 's avonds was hier van alles te beleven: poolen, live muziek, ..dansen. Het hostel werd bevolkt door Kiwi's (Nieuw Zeelanders), Engelsen en Ieren die er langere tijd verbleven vanwege werk in de stad of in het hostel zelf. Netwerken is dan alles, ontdekte ik, en zo kreeg ik gratis ontbijt in het hostel van een Kiwi die elke morgen bacon and eggs op het roofdeck stond te bakken. Goed geregeld! :)
Avondeten deed ik in het hostel next-door, aangezien de keuken en faciliteiten daar beter geschikt voor waren. Geloof niet dat dat de bedoeling was... Ik wil trouwens nog even kwijt dat ik inmiddels een keukenprinses geworden ben als het gaat om low budget meals, maar dat bewijs ik jullie over negen maanden wel! ;)

Tot de volgende keer, dan vanuit Nieuw Zeeland!

Ciao!

13 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Nou meid, op naar de volgende stap in je mooie avontuur.
Ik denk dat je het in Nieuw-Zeeland
ook wel naar je zin zal hebben.
Jean-Paul z'n zus heeft er jaren gewoond, en met veel plezier.

En ik twijfel er niet aan dat je ook daar weer veel vrienden zal maken.

Nou meid een hele goede reis en tot de volgende keer dan maar weer.

Heel veel kusjes van Harry, Marianne en Remco.

donderdag, 30 november, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Hoi filosoof,

Kijk er erg naar uit als jij over negen maanden low budget komt koken. Volgens papa is die suzuki vitara ook een 4WD. Dit is trouwens wel iets wat mij dus ook zou overkomen.
Vriendjes maken was jij als kind ook al erg goed in, dat was het eerste wat je ging doen op een camping.
Liefs en veel plezier in Nieuw Zeeland.

donderdag, 30 november, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

laat ze maar komen, die posts, vanuit nieuw zeeland :)

kussssss

vrijdag, 01 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Veel plezier in Nieuw Zeeland! Dat sandboarden is ook op discovery geweest :) Geweldig dat jij 't nu echt hebt gedaan :)) Xo Ruth

zaterdag, 02 december, 2006  
Blogger mydyingdreams zei...

En ik maar zoeken in die atlas waar Moreton Bay toch was... *zucht* ;)

Je bent inmiddels veilig in Nieuw Zeeland aangekomen begrijp ik? En, hoe bevalt het tot nu toe?

Ik heb zo'n idee dat jij echt de enige bent geweest die zich zorgen maakte dat jij geen aansluiting zou vinden down under..
Maarja, je bent nooit te oud om wat over jezelf te leren :P

En jij gaat je keukeprinsesselijkheid bewijzen? Daar hou ik je aan!

*kus*

zondag, 03 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

hoi karin

wat een lol moet dat zijn geweest met die auto's in dat zand
en dat sleetje rijden in het zand is natuurlijk gewoon heel gaaf
nu maar weer op naar je volgende avontuur
heel veel plezier en tot de volgende keer
dikke kus xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

zondag, 03 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Dick zegt

Hoi kanjer ! Je blijf ons verbazen over wat je allemaal beleef en laat zien dat je heel goed voor jezelf kan zorgen ! En natuurlijk je schrijfkwaliteiten keer op keer.
Groetjes weer en een dikke kus van je buurtjes.

maandag, 04 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Hoi Kaar,

Geen zorgen hoor. Ik lees al je verhalen en vind ze hardstikke leuk, alleen weet ik niet wat ik moet schrijven.

Het was leuk de laatste keer met je gesproken te hebben :)

Veel plezier in Nieuw-Zeeland en tot snel weer.

Veel liefs en kusjes

dinsdag, 05 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Dick zeg

Hai stuk er kwam net een kangoeroekaart in de bus rarara van wie ! Vind t heeeeel leuk dat je ook aan ons aan de andere kant van de wereldbol denk en wij niet alleen aan jou ! Want je kan wel vluchten maar buurtjes blijven buurtjes hoor (en goede)! We zullen een oliebol op jou nemen goed ?! Groetjes weer van Dick en ook Tinie en José natuurlijk THANKS voor de kaart (HEEL LEUK)!!! kus

woensdag, 06 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

hee karin, nou hier in Nederland staan we ook niet stil hoor.
Ik heb eindelijk te horen gekregen dat mijn scriptie zo goed als goedbevonden is. Das weer een zorg minder! Overigens ben ik ernstig goed bezig op school, ik had een 9.4 voor mijn schriftelijk tentamen casuistiek! Ja volgens mij begin ik eindelijk een beetje te begerijpen waar het over gaat haha dat na pak hem beet jaartje of 6 :) We kregen vandaag je kerstkaart fijn om van je te horen. We missen je nog steeds hoor en denken elke dag wel even aan je. Zondag ben ik jarig dus dan zal ik meerdere borrels op je drinken, ofwel jouw borrels opdrinken :) He mop veel plezier verder dikke kus!

woensdag, 06 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

ps het voorafgaande was ik natuurlijk Willemijn en van naat ook een dikke kus :)

woensdag, 06 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

hoi kanjertje veel liefs en plezier toe gewenst mop in verwegiestan kus hou van je

donderdag, 07 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

hee karin ben je wel goed aangekomen daar in nieuw zeeland. Heb al een tijdje niets van je gehoord! Nou Willemijn en ik zijn alle 2 hartstikke ziek ik was het al vanaf donderdag en zij is het zaterdagavond geworden. We waren alle 2 ziek op haar verjaardag echt super zielig voor d'r. Verder gaat het wel goed hier morgen gaan we de kerstboom halen en alles zo versieren dat we het meest verlichte huis in de straat zijn :D. Hopelijk horen we weer snel van je dikke kusssss van natalie en natuurlijk ook van Willemijn

maandag, 11 december, 2006  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage