maandag 18 december 2006

Terug in Auckland & De foto's!

Hallo lieve mensen!

Weer terug in de grote stad, en dus eindelijk weer Internet! :) Ik heb een paar hele leuke, relaxte dagen achter de rug en we hebben weer van alles gezien en gedaan. Maar voordat ik aan mijn nieuwe verhaal begin laat ik jullie eerst de eerder beloofde foto's zien. Ze horen eigenlijk nog bij mijn vorige post, maar dat betekent alleen maar dat jullie vandaag een heleboel nieuwe foto's kunnen bekijken! ;)

Have fun!
















Zo, dat was dat!

Mijn vorige post was vanuit Kerikeri. Kerikeri bleek een leuk dorpje, maar behalve een waterval was er weinig te zien en te beleven. Watervallen vind je trouwens door heel Nieuw-Zeeland. Elk stadje of dorpje, hoe klein ook, is in ieder geval voorzien van een supermarkt, een cafe en een waterval! :) Nadat we de waterval van Kerikeri bekeken hadden reden we door naar Kaitaia. Kaitaia ligt iets hoger en is een geschikte plaats voor een verkenning van het Aupori-schiereiland, dat zich van Kaitaia uitstrekt tot Cape Reinga. Onze verkenning van het schiereiland duurde een hele dag! 's Morgens reden we richting Ninety Mile Beach. Dit strand is niet, zoals de naam doet vermoeden, 90 mile lang. Eigenlijk zou Ninety Kilometer Beach een betere naam zijn, heb ik me laten vertellen. Maar goed, het was in ieder geval een oneindig lang strand! :) Robert's auto heeft vierwielaandrijving en dat betekende dat we (17 km) over het strand konden rijden! Onderweg kwamen we zandduinen tegen die soms wel 150 meter hoog waren! Dit betekende sandboarden, want de eigenaar van het hostel had ons die morgen boards meegegeven toen ik hem vertelde dat we naar Ninety Mile Beach zouden gaan. Ik had het sandboarden al eerder gedaan tijdens mijn bezoek aan Moreton Island, maar dat was lang niet zo hoog en ging lang niet zo snel als hier! En ja, 150 meter omhoog is een behoorlijke klim! :)
Na een heleboel autorijden, stranden en uitzichten en ijs onderweg (Robert had gehoord dat het lekkerste ijs van Nieuw-Zeeland op onze route verkrijgbaar was) bereikten we Cape Reinga en hier wandelden we naar Cape Reinga Lighthouse voor lunch, rust en foto's.
Het was echt een heel leuke dag! We hebben het allemaal op ons gemak gedaan en uiteindelijk toch alles kunnen zien en doen. Hieronder de foto's van deze dag.






Een dag later hebben Sofia en ik paard gereden! Ik las iets over horseriding in de Lonely Planet en dit leek me heel leuk om te gaan doen. Sofia kreeg ik meteen enthousiast. Zij rijdt al paard sinds ze vijf jaar oud is, maar had het in Nieuw-Zeeland nog niet eerder gedaan. Robert wilde niet mee, hij is bang voor paarden, maar bracht Sofia en mij die morgen wel naar de boerderij toe. Hier woonde een boer (met zijn gezin) die af en toe een dagje vrij maakte om met backpackers of toeristen een tocht door de omgeving te maken. We bleken de enige te zijn die deze dag zouden gaan rijden, dus dat was een leuke verrassing. De laatste keer dat ik op een paard zat was ik trouwens 12 jaar oud en toen maakte ik een rondje door de manege. Dat was nu wel anders! Voor alle zekerheid vertelde ik de boer maar dat ik geen enkele ervaring had in de hoop dat hij me een rustig paard zou geven en me alle beginselen nog eens uit zou leggen. Dit deed hij gelukkig. Mijn paard heette Phantom en hij was helemaal wit. Eigenlijk had ik een ander paard toegewezen gekregen, maar daar kreeg ik al ruzie mee toen ik het zadel vast probeerde te maken. Niet echt een goede start dus en ik was het overwicht op mijn paard gelijk kwijt, dus Sofia en ik hebben geruild. Zij mijn paard en ik "haar" Phantom.
De tocht was, ik kan het niet nadrukkelijk genoeg zeggen, fantastisch! Ik heb in mijn 3 1/2 maand reizen al zoveel leuke en mooie dingen gezien en meegemaakt, maar soms maak ik iets mee wat daar ineens met kop en schouders bovenuit komt te steken. Dit was het geval bij het paardrijden. Sowieso vond ik het paardrijden zelf heel erg leuk, zeker toen ik eenmaal doorkreeg hoe het allemaal werkte en al helemaal toen het paard mij als zijn ruiter begon te accepteren. Ik vond het heel relaxt (en gezellig!) om met z'n drieen door de landschappen te wandelen, soms in een drafje, en de landschappen zelf waren adembenemend. We kwamen op plaatsen die ik met de auto of zelfs te voet niet had kunnen ontdekken en omdat het allemaal zo relaxt was had ik de tijd om overal te kijken en om alles in me op te nemen. We reden over het strand, door het water, in de bossen en over weilanden en ik voelde me echt LotR! Soms kwamen we ineens in een kudde koeien of schapen terecht! De klimpartijen en afdalingen waren vaak pittig, soms zo stijl dat ik me afvroeg of mijn paardje het zou redden. "Teugels strak houden en achterover leunen voor balans", riepen Sofia en de boer, en dat werkte. Phantom deed de rest en ik was reuzetrots op mijn paardje! :)
Leuk was trouwens wel dat Phantom perse voorop wilde lopen. Elke keer als we even achter raakten begon 'ie te rennen om maar weer koploper te kunnen zijn. Als ik het paard van Sofia van achteren dichterbij hoorde komen, of als haar paard begon te rennen, ging Phantom gegarandeerd ook. Ik kon 'm heel goed sturen en op gang brengen, maar remmen wilde niet echt lukken! :) De boer vertelde me later die dag dat hij me een heel goede ruiter vond, omdat ik de controle had en het paard goed aan voelde. Af en toe kwam er een vliegtuigje over en dit deed Phantom elke keer schrikken. Om hem weer rustig te krijgen aaide ik 'm over zijn hals en zong ik een liedje. Ik vond het zelf erg goed gevonden en de boer was nog eens trots op me! :)
Tijdens een korte pauze zochten we naar mosselen tussen de rotsen op het strand. We vonden er een heleboel en een aantal hebben we gebakken voor de lunch. De boer had ergens een barbie in het bos opgeslagen dus zo konden we tussen de middag water voor thee koken en mosselen bakken voor op brood. Ik eet dan wel geen mosselen, heb er trouwens wel eentje geprobeerd, maar het is toch altijd leuk om eten te vangen en te bereiden! De boer had trouwens ook verse ham en vers fruit meegenomen voor de lunch!
Na de tocht (van zes uur) stopten we in een pub (de stamkroeg van de boer) vlakbij de boerderij. We kregen van iedereen bier aangeboden, omdat we zo lang gereden hadden en natuurlijk omdat we backpackers (en leuke meisjes!) waren. De pub werd druk bezocht door boeren en Maori's en het was er duidelijk spitsuur toen wij er aankwamen! Na een paar uur zaten we weer, ditmaal half dronken, op onze paarden voor het laatste stukje naar de boerderij, maar het is allemaal goed gegaan! :)
De hond op de foto's woonde trouwens op de boerderij en hij is de hele dag met ons meegerend. Hij was heel dapper (en dom), want hij rende de hele tijd voor en tussen de benen van de paarden door. De boer vertelde dat hij al menig maal een trap gekregen had, maar hier duidelijk niks van geleerd had...





De dag na het paardrijden deden we even niks, ..behalve dan in de namiddag richting Warkworth rijden. In Warkworth was om precies te zijn 1 hostel. Toen ik hier naar binnen liep om te informeren naar beschikbare bedden, prijzen en faciliteiten bleek het een duur hostel te zijn zonder keuken en badkamer. Niet ideaal, dus ik vroeg Robert om een stukje terug te rijden, ik had onderweg namelijk ergens een sheepfarm gezien. Soms hebben farms cabins of tenten beschikbaar voor backpackers. Hier aangekomen bleken de prijzen wat boven mijn budget, maar, zei de boerin toen ze mijn sippe gezicht zag, ze had nog wel ergens een oude caravan staan waar ik tegen een schappelijk prijsje in zou kunnen slapen. Dit idee sprak me meteen aan en na een kijkje genomen te hebben in de caravan besloot ik deze voor twee nachten te boeken. De caravan was oud en eigenlijk een beetje vies, maar hij was wel mooi speciaal voor mij en ik had hier mijn eigen plekje midden in een groot weiland vol schapen! Ik kon gebruik maken van een gemeenschappelijke keuken en ik had mijn eigen badkamertje met douche en toilet. Ik heb twee heel relaxte dagen en nachten gehad, eindelijk mijn boek uit kunnen lezen en lekker gegeten in de buitenlucht. Wat een rust!
Wisten jullie trouwens dat schapen de meest schijterige, maar ook de meest nieuwsgierige en daarmee de meest grappige beesten zijn die hier rondlopen?!!





Gisteren hebben we nog een dagje op Goat Island doorgebracht. Je kon hier goed zwemmen en snorkelen, maar het water was heel erg koud!
En nu? Terug in Auckland! Best even wennen om weer in de grote stad te zijn terwijl ik vanmorgen nog op een boerderij zat te ontbijten! Ik heb drie nachten in het hostel geboekt en ik deel mijn kamer nog even met Robert en Sofia. Het is best raar om binnen een paar dagen al afscheid van ze te nemen, want we hebben met z'n drieen een heel leuke, gezellige en vooral ontspannen trip gehad! Vooral met Sofia kon ik het heel erg goed vinden! Sofia blijft in Auckland om te werken en Robert gaat de komende weken rondreizen met zijn ouders die in een paar dagen over zullen komen. De dagen in Auckland heb ik trouwens echt even nodig, want ik moet shoppen voor een nieuw lange (spijker)broek (mijn mooie Replay heb ik weg moeten gooien, hij was echt tot op de naad versleten en niet meer draagbaar), ik wil nog naar de kapper en ik wil mijn reis naar Wellington regelen, want dat is het volgende punt, ..misschien met een tussenstop in Hamilton. Kerst en oud & nieuw vier ik dus in Wellington samen met Ierse Emma en misschien nog met een Nederlands meisje welke ik later in Paihia heb leren kennen. Daarna ga ik, geheel onlogisch, terug naar boven richting Auckland, om plaatsen als Cathedral Cove, Raglan, Waitomo Caves, Rotorua, Taupo en Tongariro National Park te bezoeken.

En nu is het hier etenstijd! :)
Tot snel allemaal!

15 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

heeeeeee kaar vond het leuk je net ff gesproken te hebben aan de telefoon alleen jammer dat je kaart al zo snel leeg was. Hopelijk spreken we elkaar snel weer.
dikke kusssssssss natalie

maandag, 18 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Hey girl!

Ahhh, balen dat ik je vanmorgen gemist heb online. Ik was wel al wakker, maar stond onder de douche. Haha, was wel een raar idee, dat het bij mij half 8 's morgens was, en bij jou half 8 's avonds.

Mooie foto's, zeg! Ziet er super uit!

Kus

maandag, 18 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

hey Karin!!
tijdje geleden dat ik gepost heb maar heb je weer helemaal bijgelezen nu! wat een leuke dingen onderneem je allemaal zeg!! geweldig :)
heel veel plezier in NZ en fijne feestdagen!
XXX Emily

dinsdag, 19 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

heey :) wat een mooie foto's weer! is het hele land zo vol met natuur of alleen dat stukje? en zijn die gebouwen zo amerikaans achtig of lijkt dat maar zo?
k heb trouwens echt geen geluk met jou bereiken: iedere keer dat ik bel, staat je telefoon uit ofzo en als je op msn bent, krijg ik de berichtjes terug :s
xxxxxxxx

dinsdag, 19 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Heej lieffie,
Zo we zijn eindelijk klaar met het lezen van je post en het bekijken van de foto's.
Je hebt weer heel wat beleefd en we zitten er hier echt van mee te genieten.
Liefs en een dikke knuffel

dinsdag, 19 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

leuke foto's, vooral die ene van jou met het paard (waar je met het paard bezig bent en van je zijkant genomen) dies mooi spontaan :)

woensdag, 20 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Hé Karin, even een kort berichtje van mij. Ik heb je verhaal weer met genoegen gelezen en je foto's zijn ook weer prachtig.
Ik hoop dat je fijne feestdagen hebt daar.

Hier gaat alles lekker, zondag bij je ouders gegeten, was weer erg gezellig.

Nou meid tot de volgende keer maar weer en kusjes van

Harry, Marianne en Remco.

woensdag, 20 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Ha Karin,

Ik wilde je fijne kerstdagen toewensen en alle goeds voor 2007.
Ik was blij verrast door je kaart.
Je foto's zijn weer super mooi en ik blijf er bij dat je echt heel goed schrijft.
Groetjes Tinie

donderdag, 21 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

he lieve karin, Ik vond het echt super om je laatst gesproken te hebben! En wat ik er vooral leuk aan vond is dat het ook heel normaal klonk om je te spreken. Zo van : wat ga jij dit weekend doen oh leuk en jij? ik ga een schaap scheren ofzoiets..:) In ieder geval zullen we je missen met kerst en oud en nieuw maar ik weet zeker dat het daar fantastisch zal worden! Ik ben bezig met de laatste tentamens voor school en dan nog even eindgesprek. Ik hou je op de hoogte. een heeeeeele dikke kus voor jou! liefs willemijn

vrijdag, 22 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Dick zegt,

Hoi kanjer nou heb je daar alle exotische dieren binnen handbereik waar wij alleen maar van kunnen dromen en jij vind paardrijden een hoogtepunt en schapen de grappigste dieren daar ??? Straks ga je nog zeggen dat je heimwee heb naar de huis tuin en keuken dieren in Nederland ! grapje hoor ! geniet van alles wat je zie ! Fijne Kerstdagen vast ! Kus Dick.

vrijdag, 22 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

hoi lieve karin

bedankt voor je leuke kerstkaartje
heb je verslag weer met heel veel plezier gelezen en alle foto's weer bekeken
je bent nu ook al een hele amazone en dat staat je wel heel stoer hoor
nu maar op naar de feestdagen
ik moest trouwens wel bij je moeder alles lezen en bekijken want mijn computer kon al die foto's niet aan
ze zijn trouwens wel heel gaaf
nou meisje fijne kerstdagen en een goed uiteinde en een nog beter begin
o ja yvonne heeft vandaag haar b diploma gehaald en nicole lacht naar niemand zoveel als naar cees
lieverd tot de volgende keer maar weer

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

zaterdag, 23 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Merry Christmas and a happy new year!

Christina and Thekla

zondag, 24 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Hooi Karin,

Je hebt weer een leuke post met leuke foto's neergezet.

Ik hoop dat je een leuke kerst hebt daar. Maak er iets moois van.

Alles is geregeld hier voor 0.00 uur in het restaurant ;)

Hele dikke kus en knuffels XXX

zondag, 24 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

HEYYYY Kaar,

HEb je net een smsje getsuurd weet niet of die aankomt, maar iig fijne KERST!!MOOIE fotos nog steeds en verhalen!!XX Vin

dinsdag, 26 december, 2006  
Anonymous Anoniem zei...

Hee Karin,

Hier Ray,

Gaat lekker zo he, dat reizen.... toch wel aardig jaloers... maar wij gaan binnenkort naar amerika... Ik heb vorige week met joost gesproken, die was terug uit colombia...

succes en beste wensen voor 2007...

gr

Ray en kim

dinsdag, 02 januari, 2007  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage