dinsdag 2 januari 2007

Happy new year!!

Om deze nieuwe post maar meteen goed te beginnen wens ik jullie allemaal een geweldig mooi, leuk en gezond

2007!!!!!

Met mij gaat het goed, ..al zit ik nu voor de derde keer in Auckland. Mijn bezoekjes aan Auckland zijn toch vrij frequent als je bedenkt dat het een stad is waar ik niet eens echt kapot van ben! :) Ik slaap in hetzelfde hostel als de vorige twee keren, heb hetzelfde bed in dezelfde kamer gekregen (!), ..dat voelt dan weer een beetje als thuiskomen! :)

Vanmorgen ben ik met Stray vanuit Wellington rechtstreeks naar Auckland gereden en morgenvroeg vertrek ik, ook weer met Stray, richting Hahei op het eiland Coromondel. Ik heb mijn Stray ticket aangeschaft voordat ik naar Wellington vertrok en ik kan nu onbeperkt on- en off-hoppen waar ik maar wil. Echter alleen op het North Island, want ik heb (om te beginnen) een klein ticket gekocht.
De reis naar Auckland duurde de hele dag (12 uren lang), maar het was allemaal goed vol te houden. We maakten twee keer een lange stop voor ontbijt en lunch en ik zat naast een rasechte Aussie uit Sydney. Deze Aussie, genaamd Nathan en woonachtig in Bondi, was bijzonder aardig en charmant en daarbij kon ik mijn ogen maar heel moeilijk van 'm af houden. Eerder die morgen had ik het weloverwogen besluit genomen om als een slons de bus in te stappen, maar nu ik met mijn bril, vette kop haren en veels-te-relaxte sweater naast dit goddelijke wezen zat, wist ik niet zeker of dit weloverwogen besluit wel de juiste was geweest.
Karin en Mannen, of eigenlijk Karin en de Liefde, is altijd al een interessant, maar zeer gecompliceerd hoofdstuk geweest. Down Under is dat niet veel anders. Ik ontwikkel me elke dag een stukje meer in de richting van sterk, zelfstandig, uitgebalanceerd en redelijk, maar sommige dingen blijven ingewikkeld en typisch-Karin. Enigzins teleurgesteld en tegerlijkertijd opgelucht verliet ik de bus, wetende dat Nathan diezelfde avond door zou vliegen naar Oz.
Wel een telefoonnummer en contactadres in Sydney rijker. Tja.

Gisteravond hebben Mariska en ik afscheid genomen in Wellington. Niet definitief, want Mariska woont in Delft en dat ligt naast de deur (helemaal voor wereldreizigers zoals wij!) en waarschijnlijk is zij in Londen op hetzelfde tijdstip als ik. Maar het is toch altijd even raar om afscheid te nemen, want we hebben een heel leuke en dikke week samen doorgebracht. De dagen in Wellington (tussen kerst en vertrek) waren heerlijk lui en ontspannen. Zo hebben we bijna elke dag uitgebreid en lekker gegeten (van Mexicaanse wraps tot verse tomatensoep en van goed gevulde bagels tot aan Griekse salades!) en is er veel tijd besteed aan winkelen en films (LotR-marathons) kijken. Wellington leent zich uitstekend voor dit soort dagen en voor mij gaat deze stad de boeken is als ideale hangstad! :)
Naast al deze welverdiende (?) ontspanning zijn we ook een paar keer uitgeweest. Het nachtleven in Wellington is leuk en heel toegankelijk. Met Oud en Nieuw zijn we met een paar leuke mensen uit het hostel verschillende bars en clubs in en uit gegaan. Gedanst, gedronken en nog meer gedanst en gedronken en rond zeven uur 's morgens viel ik in slaap in de tv-room terwijl we eigenlijk aan het wachten waren op het (gratis) maandagmorgen-ontbijtje.

Ergens voor Oud en Nieuw ('k zou niet meer weten welke dag het was, want ik haal de dagen inmiddels schandalig goed door elkaar!) zijn we met de Cable Car naar de Botanische tuin gereden. De Cable Car rijdt (sinds 1902!) tussen Lambton Quay en de top van de botanische tuin en vanaf daar heb je een mooi panoramisch uitzicht op de stad. De eerste foto is dan ook vanaf dit punt gemaakt. De tweede foto is gemaakt in het Cable Car-museum waar de sinds 1979-versie van de Cable Car tentoongesteld stond.



30 december (die weet ik nog! :)) hebben Mariska en ik deelgenomen aan de Rover Ring Tour. Explore Middle Earth! In en rondom Wellington zijn negen filmlocaties van Lord of the Rings te vinden en de eerste lag om de hoek van ons hostel: Mt Victoria! Die had ik dus helemaal gemist tijdens mijn eerdere wandeling, maar hier bleken de bossen van Hobbiton te liggen. Frodo, Sam, Merry en Pippin schuilden hier voor de Zwarte Ruiter. Verder ging de tour langs Isengard, de basis van Saruman, en bezochten we Rivendell. In Rivendell kregen we een heerlijke lunch! Ik heb de rivier Anduin gezien (laatste scene uit het eerste deel, vanwaar Frodo en Sam het gezelschap verlaten), Helms Deep, Minas Tirich en Gondor. En volgens mij ben ik er nu een heleboel vergeten... Buiten het bezoeken van de locaties reden we ook langs de studio's en de huizen waar cast en crew gedurende de opnames gewoond heeft. We gingen langs het Chocolate Fish Cafe, het stamcafe van cast en crew, voor koffie met gebak en uiteindelijk dronken we nog een alcoholvrij hobbit-biertje in het hostel. Dit bier dronken ze in de film ook, het moest immers wel op bier lijken, maar ze mochten er natuurlijk niet dronken van worden.
De tour was best leuk en ik ben een heleboel leuke feitjes en informatie wijzer over (the making of) LotR. Het was leuk om op dezelfde plaatsen te zijn als waar Aragorn, Legolas, Frodo en Gandalf gespeeld hebben, en om bomen en heuvels daadwerkelijk te herkennen. Aan de andere kant vond ik het ook enigzins teleurstellend hoeveel "dingen" er "nep" waren in de film. Aan de andere kant is dat natuurlijk ook weer heel erg logisch. Peter Jackson heeft zijn uiterste, maar dan ook zijn uiterste best gedaan om een wereld te laten zien zoals door Tolkien bedacht en beschreven. Dus ook wel weer respect voor Peter! En voor alle mensen die zich maanden lang bezighielden met bladeren verven, bomen weggummen en bergen knippen en plakken.
Rivendell was in het echt weinig meer dan een klein groen veldje, maar het National Park eromheen was schitterend! Wisten jullie trouwens dat het Nieuw-Zeelandse leger gebruikt is voor het spelen van de Orks? En de geluiden die dezelfde Orks presenteren is een combinatie van leeuwengebrul en duizenden Rugby-supporters!

De foto's hieronder zijn niet van de filmlocaties, maar gewoon gemaakt tijdens de tour.









Ik ga deze post afsluiten! Morgen vertrekt mijn bus naar Hahei en vanaf daar ga ik een heleboel kleine(re) plaatsen bezoeken en een heleboel grote avonturen beleven! De komende dagen en weken worden fantastisch en spectaculair, neem dat van mij aan! Nieuwe foto's en verhalen volgen uiteraard!

Liefs en Kus voor allemaal!

14 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Al die verhalen over aantrekkelijke (mannelijke) Aussies en Kiwi's; volgens mij heb je het daar meer naar je zin dan in Lekkerkerk en omgeving...Kop op Joost...

dinsdag, 02 januari, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

Hey Karin!! Gelukkig 2007!! Super bedankt voor de gave Whitsunday foto's, ben er echt blij mee =) Lees met plezier je verhalen hier, kan niet wachten tot ik weer op reis mag om ook Nieuw Zeeland te bekijken, ziet er echt prachtig uit daar. Geniet dubbel van alles dat je nog gaat doen, want Nederland is maar koud en saai hoor!

Tot mails, groetjes van Nienke

dinsdag, 02 januari, 2007  
Blogger mydyingdreams zei...

Gelukkig nieuwjaar!

't wordt wel een beetje saai hoor, al die mooie foto's en geweldige verhalen. Ga je ook eens wat lelijke foto's van saaie stadjes posten? ;)

Have fun! *knuff*

woensdag, 03 januari, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

Hallo lieve karin,
vanuit nederland ook jij nogmaals (zie vorige post) een heel gelukkig 2007. maak vooral heel veel plezier.
alweer 4 maanden op pad, begin je nu wel een beetje te missen ;-)
liefs en kusjes

woensdag, 03 januari, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

Hej Karin,

jij ook een heel goed, gelukkig 2007 en moge je nog een fantastische tijd in NZ/OZ hebben :) maar dat zal wel lukken!

Kus Desiree

woensdag, 03 januari, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

Hallo lieverd,
Ik weet zeker dat jij er als een slons, met je bril, vette kop haren en veels-te-relaxte sweater nog steeds heel erg leuk hebt uitgezien anders geeft zo'n goddelijke gast jou echt z'n adres in Sydney niet.
Wij gaan thuis binnenkort ook alle delen van LotR kijken. Krista en Dave hebben ze voor ons opgenomen. Wel jammer dat ik al die locaties waar gefilmd wordt niet in het echt heb gezien. Ik zet jouw weblog er wel naast.
Zo en dan na jouw welverdiende rust weer verder. Ben weer heel benieuwd naar je volgende fantastische en spectaculaire avonturen.
Dikke kus, ook van je pa

woensdag, 03 januari, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

Gelukkig nieuw jaar, chick! Gave foto's! Stoer om daar rond te lopen! Kus!

woensdag, 03 januari, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

gelukkig nieuwjaar kus enzo

woensdag, 03 januari, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

Nou meid, weer prachtige foto's, en een mooi verhaal. Enne, mannen moeten ons maar nemen zoals we zijn hoor, ook met vette haren....

Heel veel plezier daar en geniet van alles wat je nog gaat doen.

En ook nogmaals een geweldig 2007 gewenst, maar volgens mij komt dat wel goed.

Hier is alles lekker rustig, Remco is logeren bij oma en Harry aan het werk... ff bijkomen voor mij dus.

Nou vanuit een winderig en nat Rotterdam een hele dikke knuffel en heel veel kusjes van Harry, Marianne en Remco.

donderdag, 04 januari, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

Mop, ik kan alleen maar zeggen dat ik je mis.............!

KUS

donderdag, 04 januari, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

hou vol he dikke knuffel en 2 kusjes toe x x

vrijdag, 05 januari, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

ha ha geintje van mij jij weet wel wie blijf gewoon jezelf dan maakt het niets uit welke leuke gozer jij ook tegenkomt dan gaat het altijd goed komen voddebaal x x x

vrijdag, 05 januari, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

Hoooi Karin!

Een heel fein 2007 gewenst en maak er maar iets moois van :)

En je hebt weer een mooie post met mooie foto's neergezet.

Veel knuffels en kusjes

vrijdag, 05 januari, 2007  
Anonymous Anoniem zei...

Hee Kaaarin, stuur je mij zijn telefoonnummer door ?? ;)

zondag, 07 januari, 2007  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage